Dla nauczycieli – studia z psychologii

Korzyści ze studiowania psychologii dla nauczycieli i potencjalnych nauczycieli można podzielić na dwa aspekty, a mianowicie:

A. Przydatna nauka  o  procesach uczenia się.  Psychologia wychowawcza wnosi wiele informacji dla nauczycieli i przyszłych nauczycieli, aby poprawić efektywność procesu uczenia się w różnych warunkach, jak poniżej:

1. Zrozumienie różnic indywidualnych.  Nauczyciel musi postępować z grupą uczniów w klasie z rozwagą, ponieważ cechy każdego ucznia są różne. Dlatego bardzo ważne jest, aby zrozumieć różne cechy uczniów na różnych poziomach wzrostu i rozwoju, aby stworzyć efektywne metody nauczania. Psychologia edukacyjna może pomóc nauczycielom i przyszłym nauczycielom w zrozumieniu różnic w cechach uczniów.
2. Stworzenie sprzyjającego klimatu do nauki w klasie. Dobre zrozumienie klasy używanej w procesie uczenia  pomaga nauczycielom efektywnie przekazywać materiał uczniom. Nauczyciel powinien stworzyć klimat sprzyjający nauce, aby proces uczenia się mógł przebiegać skutecznie. Nauczyciel musi znać prawidłowe zasady w nauczaniu i uczeniu się, inne podejście w nauczaniu procesu uczenia się jeszcze lepiej. Psychologia edukacyjna odgrywa rolę w pomaganiu nauczycielom w tworzeniu klimatu społeczno-emocjonalnego, który sprzyja klasie, tak aby proces uczenia się w klasie był skuteczny.
3. Wybór strategii i metod uczenia się. Metody nauczania opierają się na cechach postępów uczniów. Psychologia edukacyjna może pomóc nauczycielom w określeniu strategii lub metody uczenia się, właściwej i najodpowiedniejszej, i może odnosić się do cech i wyjątkowości jednostki, rodzaju stylów uczenia się oraz poziomów rozwoju, jakich doświadcza uczeń.
4. Zapewnij wskazówki dla studentów. Nauczyciel musi odgrywać różne role w szkole, nie tylko w procesie uczenia się, ale także jako mentor dla uczniów. Poradnictwo jest rodzajem pomocy uczniom w rozwiązywaniu problemów, które napotykają. Znajomość psychologii wychowawczej pozwala nauczycielom zapewnić poradnictwo edukacyjne i zawodowe niezbędne dla uczniów w różnym wieku.
5. Oceń efekty uczenia się. Nauczyciele muszą wykonywać dwie ważne czynności w klasie jako nauczanie i ocenianie. Ocena pomaga w mierzeniu efektów  uczniów. Psychologia wychowawcza może pomóc nauczycielom i przyszłym nauczycielom w rozwijaniu ewaluacji uczenia się przez studentów, co jest bardziej sprawiedliwe, zarówno w ocenie technicznej, przestrzeganiu zasad oceny, jak i ustalaniu wyników ocen.
 korzyści ze znajomości psychologii w pracy nauczyciela


B. Stosowanie zasad nauczania i uczenia się

1. Ustal cele nauczania. Celem uczenia się jest zmiana zachowań uczniów, które występują po wdrożeniu procesu uczenia się. Psychologia wychowawcza pomaga nauczycielowi w określaniu kształtu pożądanej zmiany zachowania jako celów uczenia się.
2. Korzystanie z mediów edukacyjnych. Wiedza nauczycieli psychologii wychowawczej wymaga zaplanowania odpowiednich mediów instruktażowych do kształcenia. Na przykład użycie mediów audiowizualnych, aby dać prawdziwy obraz uczniom.
3. Przygotowanie harmonogramu lekcji. Harmonogram powinien zostać opracowany w oparciu o psychologię ucznia. Na przykład, które przedmioty są uważane za trudne. Na podstawie tego opisu można wywnioskować, że ogólna rola psychologii edukacyjnej polega na pomaganiu nauczycielom w planowaniu, organizowaniu i ocenie działań związanych z nauczaniem i uczeniem się w szkołach podstawowych i średnich.